איך נזהה קושי גרפומוטורי?

גם אם לא חובבים בבית שלכם ציור ויצירה, גם אם הילדים לא מקבלים שיעורי בית הביתה, זוהי אחריותכם ליצור הזדמנויות שבהן תראו את הילדים בפעילות גרפית, זו אחריותכם לפתוח מחברות, לדבר עם הגננת והמורה על היכולות של ילדכם.

שתפו

כמו הרבה דברים, התשובה מתחילה במעורבות שלכם, ההורים.

לא בכל הבתים יש פעילות יצירה, לא בכל הבתים עושים שיעורי בית בבית, וזה בסדר, לכל בית יש את העדפות הפעילות שלו, השגרה והזמנים שלו, אבל, אחת לכמה זמן חשוב שתסתכלו על הציורים מהגן, האם יש בהם התפתחות ברמה, לשאול את הגננת לדעתה, שאלו כמה הילדים מעורבים בפעילויות היצירה והציור, האם הם זקוקים לתמיכה, האם מביעים התנגדות או תסכול?

בגילאי בית הספר, חובה עליכם לפתוח מחברות, לראות האם אתם מבינים את הכתוב, האם הילד או הילדה מצליחים לקרוא את מה שכתבו. לדבר עם המחנכת, לשאול על ההתמודדות עם משימות הכתיבה בכיתה- האם מתעייפת מהר? האם כותבת בקצב תואם לרוב?

אל תוותרו על לראות את פעולת הכתיבה בפועל, בבתי ספר רבים הילדים לא חוזרים עם שיעורי בית, מצאו דרך חלופית לבדוק את הכתיבה. נכון לגננת ולמחנכת יש תפקיד בזיהוי הקשיים הגרפיים, אבל הוא לא תפקיד בלעדי שלה ולצערנו כמות הילדים בכיתה לא תמיד מאפשרת התייחסות לנושא.

כאשר אתם מסתכלים על התוצרים הגרפים והפעילות הגרפית, שימו לב לנקודות הבאות:

  • תלונות חוזרות על התעייפות וכאב.
  • כתב יד חלש או חזק מאוד.
  • כתב שמתחיל מסודר והופך למרושל.
  • מחיקות רבות.
  • הפסקת משימה או התנגדות לביצוע מלכתחילה (יכול להראות כעצלנות).
  • העדפה לביצוע בעל פה.
  • כתיבה לא מאורגנת במחברת.
  • קשיים בתחום האוריינות: קושי באיות, זיהוי ושיום אותיות, קשיי קריאה.

במידה ועולה שאלה בנוגע לתפקוד של בנכם או בתכם בתחום הגרפומוטורי, ציור וכתיבה, התייעצו איתי.

תוכן נוסף שבטוח יעניין אתכם

פעילויות ביתיות לזמן חירום (ושיגרה)

איך ומתי ילדים לומדים את הזמן?

על ילדים ותחושת זמן

להבין את הקושי בויסות חושי