איך אוחזים כלי כתיבה

התפתחות אחיזת כלי כתיבה בילדים היא תהליך מדורג, שמשקף את ההבשלה המוטורית של הגוף. לכל גיל יש את האחיזה האופיינית לו. כיום, פחות חשוב איך נראית האחיזה – ויותר חשוב כמה היא יעילה, ונוחה לשימוש לאורך זמן והנטייה היא להשתמש במונח "אחיזה תפקודית" על פני "אחיזה נכונה".

שתפו

אחיזת כלי כתיבה, כמו מיומנויות מוטוריות אחרות, היא מיומנות מתפתחת ולא תראה אותו דבר בקרב בני שנתיים ובני חמש. התפתחות אחיזת כלי כתיבה תפקודית ויעילה קורת בהתאם ובמקביל להתפתחות התשתית המוטורית בגוף האדם.

לכל גיל יש אחיזת כלי הכתיבה האופיינית לו והיא תלויה בהתפתחות מרכיבים מוטורים שונים עליהם תוכלו לקרוא כאן. מעבר לאחיזה האופיינית לגיל, חשוב לציין שאין אחיזה אחת שמוגדרת כנכונה והאחיזה נבדקת לפי מידת היעילות והתפקודיות וחלק משמעותי בבחינת האחיזה הוא בדיקת התוצר.

אלו השאלות שנבחן בהערכת אחיזת כלי כתיבה:

  • האם האחיזה מאפשרת השגת תוצר תואם גיל.
  • האם האחיזה מאפשרת השגת תוצר תוך שימוש יעיל בכוח ואנרגיה?
  • האם האחיזה מאפשרת השגת תוצר ללא כאב.
  • האם האחיזה מאפשרת השגת תוצר בקצב תואם.

במפגש עם מרפאה בעיסוק, תוכלו לקבל מידע אודות טיב האחיזה והתפקוד הגרפומוטורי של ילדכם.

תוכן נוסף שבטוח יעניין אתכם

פעילויות ביתיות לזמן חירום (ושיגרה)

איך ומתי ילדים לומדים את הזמן?

על ילדים ותחושת זמן

להבין את הקושי בויסות חושי