ריפוי בעיסוק בת'כלס

מקצוע הריפוי בעיסוק מאפשר לבני האדם, להיות בעלי עיסוק משמעותי ולהצליח בו כפי שאנחנו וכפי שהסביבה מצפה. שם טוב למקצוע שלנו יכל להיות- ריפוי ה-עיסוק, כי על זה אנחנו עובדות, על יכולתו של אדם להיות עסוק ולהשתתף בעיסוקים שונים באופן מיטבי.

שתפו

טיפול ריפוי בעיסוק מיועד לכל אדם מלידה עד זקנה המעוניין, או שסביבתו מעוניינת, בשיפור יכולתו לתפקד ולהשתתף באופן פעיל בשגרתו. השתתפות היא תלויית גיל, מצב בריאותי נפשי ופיזיולוגי, רמה קוגניטיבית,ומורכבת מפעולות ופעילויות, מושפעת רבות מאופי הסביבה האנושית והפיזית בה הוא חי.

מקצוע הריפוי בעיסוק מאפשר לבני האדם, להיות בעלי עיסוק משמעותי ולהצליח בו כפי שהם רוצים וכפי שמצופה מהם. שם טוב למקצוע שלנו יכל להיות-

ריפוי ה-עיסוק, כי על זה אנחנו עובדות, על יכולתו של אדם להתפתח, להיות עסוק ולהשתתף בעיסוקים שונים באופן מיטבי.

בעבודה עם ילדים נעסוק הרבה בציפיות הסביבה האנושית: הורים, גורמי חינוך ועוד.

עיסוק משמעותי, הוא דבר סובייקטיבי: הורה אחד יחשוב שהכי חשוב לקדם את היכולת של ילדו להתארגן, בעוד הילד יחשוב שהכי חשוב זה שהוא יצליח לשחק כדורגל. במשפחה אחרת הורים ירצו קודם לקדם יכולות כתיבה ויתנו פחות משמעות להתארגנות. הסובייקטיביות מגיעה מצרכים שונים, ערכים שונים ומצבי בריאות שונים. לכן, בטיפול בריפוי בעיסוק מטרות הטיפול נקבעות בשיתוף הלקוח. במקרה של טיפול בילדים, בהתאם לגיל, הם יהיו מעורבים גם כן בקביעת המטרות.

תהליך הטיפול בריפוי בעיסוק מתחיל בהערכה, תפקיד המרפאה בעיסוק הוא להבין את הקושי, מקורו ואיך הוא בא לידי ביטוי, על מה הוא משפיע בשגרת היום. נבדוק מה מסביר לנו את הקושי- האם זהו קושי רגשי? האם זהו קושי מוטורי? האם יש קשיים בעיבוד החושי? האם יש קושי קוגניטיבי? האם יש כאן כמה מקורות קושי שמשתלבים יחד?

נדרשת כאן עבודה מדוייקת ומפורטת, המתאימה למרפאות בעיסוק, בעלות רישיון משרד הבריאות אשר העמיקו בידע הנדרש בכדי להבדיל בין סוגי הקושי השונים. נבדוק את הסביבות שבהן הילד מתפקד (למשל: בית, גן, גן משחקים) מה מאפשר לילד לתפקד בסביבה הזו, ומה מגביל אותו, נסתכל על הסביבה הפיזית והאנושית. אחרי שנבין את הילד, על כל עולמו, נבין את הפעילויות הנדרשות ממנו ונכיר את הסביבה שלו, נוכל לשים את האצבע, בדיוק הנדרש, על המקומות שעליהם צריך לעבוד ונצא לדרך…

מרפאות בעיסוק עובדות בגישות שונות בהתאם להערכה ולמטרות, לכל ילד וילדה נתפרת חליפה אישית.

הטיפול בגיל הצעיר מתקיים מתוך פעילויות משחקיות, שכן משחק הוא דרכם של ילדים ללמוד. משחקי קופסא, משחקי דמיון, משחקי קלפים, משחקים במרחב, פעילויות מוטוריות וחושיות אשר מפגישות את הילד עם אתגרים קטנים, במידה הנכונה, אשר מובילים אותו ללמידה חדשה.

הטיפול ממשיך עד הגשמת המטרות והשגת התפקוד המצופה.

אתר החברה הישראלית לריפוי בעיסוק

איתור מרפאות בעיסוק בעלות רישיון משרד הבריאות

עוד על הטיפול בריפוי בעיסוק תוכלו לקרוא כאן.

תוכן נוסף שבטוח יעניין אתכם

פעילויות ביתיות לזמן חירום (ושיגרה)

איך ומתי ילדים לומדים את הזמן?

על ילדים ותחושת זמן

להבין את הקושי בויסות חושי