טיפים לעידוד פעילויות ציור וכתיבה

שישה טיפים שיוכלו לסייע לכם בעידוד פעילות ציור או כתיבה.

שתפו

בעבודה עם ילדים על פעילות ציור או כתיבה (הנקראת גם פעילות גרפית) שעשוייה להראות להם קשה או לא כייפית אני שומרת על כמה טיפים חשובים:

בחרו נושא אהוב: לצבוע דף צביעה בנושא, לחבר קווים בין מדבקות של דמויות אהובות, לכתוב משפט מתוך ספר אהוב, לצייר ציור לדמות שאוהבים ועוד.

הציעו שתי אפשרויות זמן לביצוע: "אפשר עכשיו או שנחזור מהגן משחקים, מה את מעדיפה?" תנו להם שליטה במקום בו אין להם שליטה (כי החלטתם שנכון וחשוב לעבוד איתם על זה, או כי המרפאה בעיסוק נתנה לכם משימה הביתה…)

תיחמו את המשימה בזמן: השתמשו בשעון חול/ טיימר/ או הניחו מדבקות על שעון כדי שהילד יוכל לדעת האם נשאר מעט או הרבה זמן לסיום המשימה.

שנו את גודל הדף: לפעמים עצם שינוי הגודל הוא אטרקציה. לא פעם דף קטן ייצור תחושה של משימה קלה יותר וכך הרתיעה תפחת.

הציעו לילד למחוק בעצמו לפי שתמחקו עבורו: מחיקת התוצר יכולה ליצור גם תחושה של ביטול המאמץ. דברו על זה: "הריבוע הזה יצא טוב לדעתך?, היית רוצה למחוק ולתקן?" אם יש קושי במחיקה הציעו עזרה.

שבחו את הדרך והמאמץ לביצוע, גם אם עדיין לא הגעתם לתוצר הרצוי. "ראיתי שממש השתדלת למרות שלא הגענו למה שרצית, היה לי כיף לצייר איתך".

חשוב לזכור שילדים, החל מגיל הגן, יודעים להשוות את עצמם ואת ביצועם, תוצרי ציור וכתיבה הינם משוב מיידי להצלחה או אי הצלחה ולקושי בתחום הגרפי יש השפעה על תחושת המסוגלות, על כן יש חשיבות רבה לטיפול בקשיים בתחום זה.

תוכן נוסף שבטוח יעניין אתכם

פעילויות ביתיות לזמן חירום (ושיגרה)

איך ומתי ילדים לומדים את הזמן?

על ילדים ותחושת זמן

להבין את הקושי בויסות חושי